Az amerikai Wolfspeed, a német ZF járműipari beszállító cégcsoporttal közösen, több mint kétmilliárd euró értékben hoz létre egy új félvezető gyárat a Saar-vidéken. Az új befektetés keretében a térségben a legújabb generációt képviselő, úgynevezett szilícium-karbid chipek termelése kezdődhet majd meg rövidesen. A harmadik és eddig legnagyobb ilyen félvezetőket előállító, magas szinten automatizált, üzem a tervek szerint akár 1000 új munkahelyet teremtene, egyúttal pedig újabb szimbolikus jele lenne a német autóipar elektromobilitás irányába történő átalakításának. Bejelentések szerint a gyártó és kutatóközpont kialakításának végső költsége megközelítheti majd akár a hárommilliárd eurót is – a megállapodás értelmében a befektetés költségének a negyedét a német állam állja majd. Az új gyár létrejötte ugyanakkor nemcsak regionális és szövetségi szinten számíthat fontos eseménynek Németországban, hanem egyúttal a közös EU-s célok elérésében is szerepet játszhat. Az elmúlt évek globális válságai ugyanis rávilágítottak az EU külső, elsősorban ázsiai chipbeszállítóktól való függőségére, amelyet orvosolandó az EU növelni szeretné a saját félvezető kapacitását – Brüsszel célja, hogy 2030-ra megduplázza részesedését a globális félvezetőgyártásból, és egyötödére növelje azt.
Az új gyár terveinek bemutatásakor Olaf Scholz (SPD) kancellár az egykor nehéziparáról híres, gazdaságilag jobb napokat is látott Saar-vidék technológia revitalizációjáról beszélt, amelynek keretében a térség a hagyományos nehézipar helyett, immár a legmodernebb, megújuló technológiákra támaszkodó iparágak fellegvárává vállhat. Anke Rehlinger (SPD) tartományi miniszterelnök ezzel szemben kiemelte mennyire kiélezetté vált az új befektetések elnyerésére irányuló harc a közelmúltban az USA és az EU tagállamai között azt követően, hogy előbbi az új, inflációs csökkentésére irányuló törvény keretében jelentősen növelte az állami szubvenciók mértékét. Ugyanakkor, ahogy Rehlinger mondta, a szövetségi kormány segítségével a Saar-vidék bebizonyította, hogy „képes túlélni ebben a versenyhelyzetben is”.